A tervezés, az innováció és a kreativitás népszerűsítése
A tervezés, az innováció és a kreativitás a Roca DNS-ének részét képezik a mindennapi működés során. A márka ezeket az értékeket is népszerűsíti azáltal, hogy olyan kezdeményezéseket támogat, amelyek kiemelik a fiatal építész és tervező szakemberek és diákok tehetségét. Ezen fellépések, amelyek két nemzetközi design versenyt foglalnak magukba öt kontinensről érkező résztvevőkkel, globális jellege nagyon eltérő jövőképet nyújt a fürdőszobai tér jövőjéről és annak a mai legfontosabb kihívásokkal való kapcsolatáról, amint azt az Egyesült Nemzetek Szervezete a fenntartható fejlődési célokban meghatározta.
A Roca One Day Design Challenge egy design verseny, amely minden évben megrendezésre kerül a világ különböző városaiban. A 30 év alatti tervező és építész diákoknak, szakembereknek a fürdőszobai térhez kapcsolódó eredeti és innovatív termékeket kell alkotniuk, mindössze egy nap alatt. A zsűri tagjai egyes országok olyan elismert szakemberei, akik értékelik az ötletek eredetiségét, kreativitását és megvalósíthatóságát, mindezt egy 9 órás időkereten belül.
A jumpthegap ® egy 2004 óta a Roca és a Barcelona Design Centre együttműködésével megrendezett nemzetközi design verseny, amely a diákok és szakemberek kreativitását, illetve tehetségét segíti elő abban, hogy kreatív, innovatív és radikális fürdőszobai megoldásokat találjanak az Egyesült Nemzetek 2030-ig tartó időszakra vonatkozó fenntartható fejlődési menetrendjében az egészségügy és a higiénia, a bolygó megóvása, a sokszínűség tiszteletben tartása vagy a technológiai fejlődéshez való egyenlő hozzáférés tekintetében foglalt kihívások leküzdésére.